FANDOM

15 maja w całej Europie, jak również w wielu innych miejscach na świecie, organizowane są demostracje przeciwko TTIP.

==Edit

TTIP negocjowany jest podobnie jak ACTA i dochodzą do  nas informacje, że zawiera takie same niepokojące klauzule. Obawiamy  się, że za naszymi plecami nasze prawa zostaną ograniczone. Nie wiadomo  co TTIP dokładnie ma zawierać - ministerstwo pytającą się o to Fundacja Nowoczesna Polska  poinformowało, że treść będzie znana po podpisaniu. Nam to nie  wystarcza! Po podpisaniu nie będzie już czasu na wykreślenie punktów z  którymi się nie zgadzamy - zostaniemy postawieni pod ścianą - albo  zaakceptujemy całe wynegocjowane porozumienie albo w całości je  odrzucimy. Trudno zrozumieć dlaczego oferty które zostały już przedstawione partnerowi (to znaczy rządowi USA) nie są przedstawiane publiczności, przecież ich publikacja w niczym nie zmieni strategii negocjacji skoro partner już te oferty zna. Wiele innych traktatów handlowych (chociażby tych negocjowanych w WIPO) nie jest tworzonych w takiej tajności.

Obawiamy się, że TTIP tylnymi drzwiami wprowadzi patenty na software, ograniczy dozwolony użytek utworów objętych monopolem prawno autorskim albo pozbawi nas możliwości jego rozszerzenia przez zmianę prawa krajowego, narazi państwo polskie na procesy o 'stracone przychody' przez firmy które uznają, że dozwolony użytek, albo brak patentów na software w Polsce stanowią nieuprawnioną 'pozataryfową barierę' handlową (investor-state dispute settlement).

Where will be events against TTIP & Co. in PL at the 15th of May? - Twitter hashtag: #stopTTIP

If someone here could and would embed the protestmap exactly here and that with focus on PL, it would be very appreciated !

Please do an entry of your planned event early, so that also others can participate.

If you need any help: report it!.

Please don't forget to give contact information. Thx! :-)

What we wish? A lot of colorful, creative events with a broad coalition of action! Because together we can reach a lot ! The topic is supposed to be in the focus - not political parties.

We call to sent off extreme right-wing groups. Extreme right-wing views won't be tolerated at our demos! No inch of ground for inhuman views!

Overview of all events - alphabetical orderEdit

Please set up new demo locations with the following template: Template:PL:Demo. And please always keep data up to date ! :-)

Example-City Edit

Details: → What exactly is planned? What has to be taken care of? ...?